Hoppa till textinnehållet

Arvskifte – Är du dödsbodelägare och har ett arv att skifta?

Eklöv

Här finns information för dig som hanterar ett arvskifte för en privatperson som är kund i Ulricehamns Sparbank.

Du skickar in de handlingar som beskrivs under respektive "scenario" nedan till vår adress:

Ulricehamns Sparbank
Box 304
523 26  ULRICEHAMN

Arvskifte - olika typer av checklistor

Vad händer när du skickat in handlingarna?

  1. Sms-bekräftelse efter påbörjat ärende

    När ärendet påbörjats får den dödsbodelägare som undertecknat fördelningsblanketten en sms-bekräftelse på att handlingarna mottagits och att ärendet kommer att hanteras inom kort.
  2. Eventuella kompletteringar

    Om det finns otydligheter i det som du har skickat in eller om dina handlingar av någon anledning behöver kompletteras kommer en av våra specialister att kontakta dig.

  3. Bekräftelsebrev när arvet är skiftat

    När arvet är skiftat skickar vi ett bekräftelsebrev att uppdraget är utfört till den som företräder dödsbodelägarna i samband med skiftet.

Frågor?

  • Under förutsättningar att samtliga handlingar är korrekt ifyllda och ingivna kommer uppdraget att verkställas så snart möjligt, dock senast inom 2 veckor. 
  • Om det finns otydligheter i det som du har skickat in eller om dina handlingar av någon anledning behöver kompletteras kommer en av våra handläggare att kontakta dig.
  • När arvet är skiftat skickar vi ett bekräftelsebrev att uppdraget är utfört till den som företräder dödsbodelägarna i samband med skiftet.

Har du frågor om ditt ärende är du välkommen att ringa oss på telefonnummer: 0321- 296 00 mellan 10-15, mån-ons, fre, tors 10-18. (Vänligen observera att vi här inte kan svara direkt på juridiska frågor eller ge ekonomisk rådgivning.)