Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Private Banking-rådgivare

som drivs av relationer, affärer, proaktivitet och att överträffa kundernas förväntningar. 
 
Private Banking kännetecknas av hög kundaktivitet, högsta servicenivå, proaktivitet kopplat till kundernas behov, hög professionalism och angelägenhetsgrad. Personliga egenskaper som egen drivkraft, kommunikativ förmåga och att du är en god relations- och nätverksbyggare är viktiga. Kunderna betalar för din kompetens, tid och tillgänglighet allt leverarerat med en högkvalitativ service.

Om jobbet

Ditt uppdrag är att etablera, utveckla och underhålla starka och långsiktiga kundrelationer Det innebär att du förväntas vara ständigt proaktiv, att du i kundmötet tydligt förmedlar upplevelsen av att din kund är särskilt utvald och att din kund känner sig sedd och lyssnad på utifrån sitt individuella behov.

Du är kundens professionella bankkontakt och är också ingången till bankens samlade kompetens. Det innebär att du med kundens hela behov för ögonen erbjuder individuellt anpassade förbättringslösningar i form av produkter och tjänster. För att lyckas i rollen samarbetar du med övriga kollegor och specialister i banken.

Din roll omfattar såväl befintliga kunder som att rekrytera nya kunder, både inom och utanför banken.
Dina kunder finns bland förmögna privatpersoner och entreprenörer och företagare. Vår tjänst vänder sig också till överlikvida bolag, stiftelser, organisationer, församlingar och kommun.

Som kundansvarig ansvarar du för att, genom ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap, utveckla din nuvarande och potentiella kundbas utifrån lönsamhet, risk och kundnöjdhet.

Kompetens som krävs för att lyckas i rollen?

För att kunna möta dessa kunder besitter du god allmänbildning, har god kunskap i privat- och företagsaffären samt hög social kompetens. Du har ett stort intresse för och erfarenhet av kapitalförvaltningsfrågor samtidigt som finansieringsfrågor ska kunna hanteras då vi ser till hela kundens finansiella behov. Du samverkar med företagsrådgivare, specialister och samarbetspartners för att utveckla kundens hela affär. Det är för dig en självklarhet att hålla dig uppdaterad om omvärlden, marknadsutvecklingen och de förhållanden som påverkar berörda kunder och genomför de åtgärder/aktiviteter som behövs. Du är en ”lagspelare” med stark drivkraft, hög energinivå som drivs av att göra skillnad för att leverera kundvärde över förväntan.

Formella krav

Swedsec specialistlicens och bolånelicens samt relevant akademisk examen. Om du inte har all formell kompetens idag, kommer du få stöd kring att bygg upp den. Vi gör en individuell handlingsplan för kompetensutveckling.

Varför jobba i Ulricehamns Sparbank?

Vill du arbeta i ett spännande företag med både personliga och professionella utvecklingsmöjligheter? Hos oss är medarbetarna vår största tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång.

Ulricehamns Sparbank har sedan lång tid en mycket stark ställning inom verksamhetsområdet. Banken bedriver en självständig bankrörelse i nära samarbete med Swedbank. Vi har en stark ekonomisk ställning, en affärsvolym på drygt 14 miljarder och våra 45 medarbetare har ambitionen att ge en förstklassig service till våra kunder.

Är du nyfiken på oss? Vi är nyfikna på dig:

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta

Anna Swalander, Privatmarknadschef 0321-296 05.
anna.swalander@ulricehamnssparbank.se

Facklig kontaktperson är Anna Ringström, Premiumrådgivare 0321- 296 18.
anna.ringström@ulricehamnssparbank.se

Vi vill ha din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast 2018-05-25 till
birgitta.emilsson@ulricehamnssparbank.se. Urval och intervjuer sker löpande.

Stäng Skriv ut