Säkerhet och bedrägerier
Säkerhet är viktigt och något vi lägger stort fokus på. Både för att du ska känna dig trygg och samtidigt skapa förståelse för hur du kan skydda dig mot bedrägerier. Du kan själv bidra genom att anpassa våra produkter efter dina specifika behov. På så sätt skapar vi – tillsammans – en hög säkerhet och minskar risken för bedrägeri.
Miniserie om bedrägerier
Tillsammans med polisen i Ulricehamn har vi gjort en miniserie med tre filmer som handlar om bedrägerier.
I serien ger Emilia och Sven lite tips om hur man kan förbereda för att undvika att bli drabbad. Ett avsnitt vänder sig lite extra till alla ungdomar och föräldrar där vi pratar om hur man kan skydda sig från att bli en penningmålvakt, och slutligen vad man ska göra om man tror att man blivit utsatt för ett bedrägeri.
Banksäkerhet i vardagen
Spärra ditt kort och byt koder
Om du har förlorat ditt kort så bör du omedelbart spärra det. I internetbanken och appen kan du spärra och ersätta ditt bankkort dygnet runt. Om du behöver spärra ditt betal- och kreditkort når du oss på telefon 08-411 10 11.
Spärrtjänst
Om du till exempel har förlorat ditt BankID eller säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.
Mer om säkerhet
Frågor?
Har du frågor om hur du använder dina tjänster på ett säkert sätt? Välkommen att kontakta oss.