Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Arvskifte – Är du dödsbodelägare och har ett arv att skifta?

Oakleaves 0252.

Här finns information för dig som hanterar ett arvskifte för en privatperson som är kund i Ulricehamns Sparbank.

Du skickar in de handlingar som beskrivs under respektive "scenario" nedan till vår frisvarsadress:

Ulricehamns Sparbank
520023700
523 20  ULRICEHAMN
(Märk kuvertet med "Frisvar")

Här kan du ta del av checklistor för olika scenarier

Flera dödsbodelägare

Arvskiften med flera arvingar/dödsbodelägare som förvaltar dödsboet själva

Ensam dödsbodelägare

När hela arvet ska skiftas till en (1) person

Vad händer när du skickat in handlingarna?

  • Under förutsättningar att samtliga handlingar är korrekt ifyllda och ingivna kommer uppdraget att verkställas så snart möjligt, dock senast inom 2 veckor. 
  • Om det finns otydligheter i det som du har skickat in eller om dina handlingar av någon anledning behöver kompletteras kommer en av våra handläggare att kontakta dig.
  • När arvet är skiftat skickar vi ett bekräftelsebrev att uppdraget är utfört till den som företräder dödsbodelägarna i samband med skiftet.

Har du frågor om ditt ärende är du välkommen att ringa oss på telefonnummer: 0321- 296 00 mellan 10-15, mån-ons, fre, tors 10-18. (Vänligen observera att vi här inte kan svara direkt på juridiska frågor eller ge ekonomisk rådgivning.)