Registrera flera-sidan är utformad för ett enkelt och rakt betalflöde. Du kan mata in alla uppgifter direkt från räkningen, även om mottagaren inte är registrerad. Systemet kontrollerar om mottagaren är upplagd och om den saknas kommer du att få godkänna mottagaren innan du godkänner betalningslistan.

Föredrar du att välja i listan bland dina redan upplagda mottagare så kan du använda sidan registrera en och en. Även här godkänner du alla betalningar på samma gång.

Det är samma antal moment i både registrera en och en som i registrera flera så vad du väljer är en smaksak.

När du ska göra betalningar som innehåller exakt samma uppgifter som tidigare betalningar kan du välja att "Kopiera en tidigare betalning". De tidigare uppgifterna fylls i automatiskt i inmatningsfälten och du behöver bara godkänna med säkerhetsdosa.

Vissa företag kan erbjuda sina kunder elektronisk faktura. Med elektroniska fakturor förenklar du dina betalningar. Du får fakturan direkt till dig i internetbanken istället för på papper till din adress. Fakturan betalas inte utan att du har godkänt den och alla uppgifter är redan i fyllda, men går att ändra vid behov.