Våra företagstjänster

Skaffa kortinlösen terminal

Via bankkontor

Välkommen till vårt kontor så hjälper vi dig. 

Via Swedbank Pay support

Kontakta Swedbank Pay support på telefonnummer 08-411 10 80 för mer information.

Vanliga frågor och svar

Vilken beloppsgräns krävs för att kortkunden ska behöva slå in sin PIN-kod vid ett kontaktlöst köp?

Är beloppet över 400 kronor behöver kortkunden slå sin PIN-kod. I vissa fall kan kortkunden behöva slå in sin PIN även vid lägre belopp. Det är din kortkunds kortutgivare som bestämmer när PIN behöver anges. Terminalen meddelar om PIN-kod krävs.

Behöver kortkunden aldrig slå sin PIN-kod om köpen alltid är under 400 kronor?

Det är din kortkunds kortutgivare som bestämmer när PIN-koden behöver slås in. Det krävs PIN efter ett visst antal köp eller när summan av de kontaktlösa köpen har kommit upp i en viss totalsumma. Detta kan innebära att din kortkund kan behöva slå in sin PIN-kod även vid lägre belopp.

Hur vet jag vilka kort som fungerar med kontaktlösa betalningar?

Kortet eller betalningsenheten är utrustat med loggan för kontaktlösa betalningar.

Fler frågor och svar